【Report】 September 12, 2016 Multilingual Playgroup / 9月12日(月)多言語子育てひろばを開催しました


On Monday, September 12, 2016, Jafore’s Multilingual Playgroup was held at Hokkori Heart Demachi.

25 people from Taiwan, Philippines and and Japan participated in the event where we enjoyed chatting and information exchange.

To start off the event, we sang “Hello to All the Children of the World,” a song that includes the word “hello” in 9 different languages.

Following that, we introduced this month’s topic – "Tips on how to keep up with housework".

"Use individual delivery," "Buy Dyson," "Washer -dryer"...
We shared tips on housework.
In addition, participants tried the worksheet call "Housework Childcare 100 Task Table" out. The sheet show us how you share housework and childcare tasks with your partner by coloring the sheet. That was fun and interesting.

After that, we learned number-counting in Chinese.

Then during the story time, mothers and a father read a book titled “Richard Scarry's Longest Book Ever!” That was looong book!

The next Multilingual Playgroup will be held on Monday, October 10, 2016. 

We will have a PICNIC at Kamogawa Demachiyanagi Area!!  We look forward to seeing you again!

---------
2016年9月11日月曜日、「多言語子育てひろば」を開催しました。

台湾、フィリピン、日本から25名の参加者が来てくださいました。

まずはじめに、9か国語で「こんにちは」が入っている歌を歌いました。

次に、今回のテーマ「家事効率化のコツ」について話をしました。
「個人宅配を利用する」「乾燥機付き洗濯機を利用する」「ダイソンを買う(スティックタイプ)」・・・などのコツが紹介されました。
さらに、家庭内での家事分担が一目で分かるワークシートをしました。意外にパートナーがやってくれていることがわかったり、ほとんど母親がやっていたり、それぞれのご家庭の事情がうきぼりになりました。

今回の数かぞえは中国語でしました。

「longest ever book」の画像検索結果絵本の時間には、参加したお父さんお母さんたちが、「Richard Scarry's Longest Book Ever!」という絵本を英語で読みました。汽車の中でバナナを探すお話し、どんどん長くなる絵本の汽車に子どもたちは大興奮でした。

次回の「多言語子育てひろば」は、2016年10月10日(月・祝)です。鴨川(出町柳付近で)ピクニックをします。お弁当を持ってご家族、お友達を誘ってきてください。

お会いできますことを楽しみにしております!