Multilingual Playgroup Report on July 13, 2015 / 7/13多言語子育てひろばを開催しました


On Monday July 13th, 2015, Jafore's Multilingual Playgroup was held at Hokkori Heart Demachi.

46 participants from France, United States, Congo, and Japan enjoyed chatting and information exchange.

First we sang a song "Hello to All the Children of the World". This song includes "Hello" in 9 languages.

Then we had a ‘book recommendation time’. Many picture books in different languages were displayed in the room. David-san from U.S. suggested us some cute and interesting picture books that his daughter loves, and gave us tips on reading to little kids. After that we had time to take a look at these books. Some of the kids seemed to be enjoying the books.

After a book sharing time, we had a counting time. Sarah-san from France who is a half Turkish, taught us how to count from 1 through 10 in Turkish. Everyone tried hard to pronounce Turkish numbers.

In story time, David-san read a book called ‘Fox in Socks’ written by Dr. Seuss, one of the most famous authors. It has a lot of rhyming and sounds funny. We all enjoyed the rhyming and silly pictures.

We don’t have a gathering in August and next Multilingual Playgroup will be held on Monday, September 14th, from 10:30 at Hokkori Heart Demachi.
----------
2015年7月13日(月曜日)、「多言語子育てひろば」を開催しました。フランス、アメリカ、コンゴ、日本から46名の参加者がありました。

まず初めに9ヶ国語で「こんにちは」が入っている歌を歌いました。

次に、多言語の絵本の紹介をしました。多言語の絵本を展示し、デービッドさんがご自身の娘さんが大好きな絵本をいくつか紹介してくださり、また小さな子供に読み聞かせる際のコツも教わりました。その後、自由に絵本を手に取って、子供に見せたり読み聞かせたりする時間を持ちました。
今回のカウンティングタイムはトルコ語。トルコにルーツを持つフランス人のサラさんがトルコ語の1~10までの数字を教えてくださいました。

絵本の時間には、再びデービッドさんに登場で、Fox in Socksという有名な著者による絵本を読んでいただきました。たくさん韻を踏んだ絵本でとても長いですが、独特のリズムと楽しい絵を楽しめました。

8月はお休みで、次回の「多言語子育てひろば」は9月14日(月曜日)10:30からです。お会いできますことを楽しみにしております!