Mon. June 8, Multilingual Playgroup Report / 6月8日(月)多言語子育てひろば を開催しました

 On Monday June 8th, 2015, Jafore's Multilingual Playgroup was held at Hokkori Heart Demachi.

Around 60 participants from Indonesia, Afghanistan, Greece, France, United States, China, Congo, Austria, Russian Federation, Georgia, and Japan enjoyed chatting and information exchange.

We sang the song "Hello to All the Children of the World" first. This song include "Hello" in 9 languages.

We enjoyed Yoga this time. Yuko-san lectured us how to do "Yoga". We all had relaxing time together.

After Yoga, we counted one to ten in Chinese and Greek. Mothers from each countries told us.

In story time, we read a Turkish book call "FIKIRDAK KURBAGA" Sarah-san from France shared her favorite book for us.  We all enjoyed Turkish "Frog" story.

Next Multilingual Playgroup will be held on Monday, July 13th, from 10:30 at Hokkori Heart Demachi.
We are thinking to have "Picture book recommendation time" We're looking forward to seeing you again!

----------
 2015年6月8日(月曜日)、「多言語子育てひろば」を開催しました。
インドネシア、アフガニスタン、ギリシャ、フランス、アメリカ、中国、コンゴ、オーストリア、ロシア、グルジア、日本から60名強の参加者がありました。

始めに、9ヶ国語で「こんにちは」が入っている歌を歌いました。

次に、Jaforeスタッフでもある優子さんより、気軽にできる「親子リラックスヨガ」を教わりました。いろいろなポーズを取りながら心も身体もほどよくほぐれ、みんなでほっこりタイムを満喫しました。
優子さんの教室のフェイスブックページはこちら。
https://www.facebook.com/kidsenglishyoga
ホームページはこちらです。
http://keysalon.jimdo.com/

1から10までの数字を外国語で数える時間では、中国語とギリシャ語で数を数えました。中国、ギリシャ、それぞれのご出身のお母さんがやさしく教えてくださいました。

絵本の時間には、「FIKIRDAK KURBAGA」というトルコ語の絵本をフランス出身のサラさんに読んでいただきました。かわいいトルコのカエルさんのお話をみんなで楽しみました。

次回の「多言語子育てひろば」は7月13日(月曜日)10:30からです。
「オススメの英語絵本」についてのお話を予定しています。
お会いできますことを楽しみにしております!


中国語での数字カウント 
トルコ語での絵本読み聞かせ