Feb. 9 Multilingual Playgroup Report / 2月9日(月)多言語子育てひろば を開催しました


On Monday February 9, 2015, Jafore's Multilingual Playgroup was held at Hokkori Heart Demachi.

45 participants from Indonesia, Germany, Afghanistan, Nepal, China, France and Japan enjoyed chatting and information exchange.

We sang the song "Hello to All the Children of the World" first. This song include "Hello" in 9 languages.



Dr. Eka gave a lecture about "First Aid Management on Children." She did a wonderful presentation and participants learned a lot  from her talk.

Then, we counted one to ten in Indonesian language and Nepalese. Indonesian father and Nepalese father showed us how to count numbers.

In story time, we read a book call "SMALL DICTIONARY FOR POLYGLOT ANIMALS" This book looks at animal noises from a multilingual point of view. Participants showed animal noises in different language.

Next Multilingual Playgroup will be held on Monday, March 9, 2015.
We're looking forward to seeing you again.

----------

2月9日(月)、「多言語子育てひろば」を、ほっこりはあと出町で開催しました。
インドネシア、ドイツ、アフガニスタン、ネパール、中国、フランス、日本から45名の参加がありました。

始めに、9ヶ国語で「こんにちは」が入っているうたを歌いました。

インドネシアから来たEkaさんが、「応急処置」についてお話しました。やけどのお話を中心に、事故が起こらないようにする生活上の注意点や、もしものときの対処方法について学びました。

カウントタイムでは、インドネシア出身のお父さん、ネパール出身のお父さんに活躍していただき、1からら10の数え方を教えていただきました。


絵本の時間には、「マルチリンガルな どうぶつのなきごえ 小じてん」を参加者みんなで読みました。この本は、いろいろな動物が登場し、動物の鳴き声が書かれています。英語、フランス語、ドイツ語、日本語などで動物の鳴き声を楽しみました。

次回の「多言語子育てひろば」は、2015年3月9日(月)です!
お会いできますことを楽しみにしております!