Multilingual Playgroup Report (Sept. 8, 2014) / 9月8日多言語子育てひろばを開催しました

On September 8, 2014, Multilingual Playgroup was held at Hokkori Heart Demachi. 40 participants from Indonesia, Turkey, Canada and Japan enjoyed chatting and information exchange.

We sang the song "Hello to All the Children of the World" first. This song include "Hello" in 9 languages.

Nishio sensei gave us a Ikebana lecture. She demonstrated Ikebana flower arrangement with this season flowers.
Ms. Nisho's website.
http://nanakusaan.jimdo.com/
Then, we counted one to ten in Indian language. Japanese mother told us.
In story time, Jonathan-san from Canada read an French book "Dessine moi un trait" Merci!
Next Multilingual Playgroup will be held on Monday, October 13. We have picnic at Kamogawa (Demachi yanagi area) from 10:30.
We're looking forward to seeing you again.

----------

9月8日(月)、「多言語子育てひろば」を、ほっこりはあと出町で開催しました。
インドネシア、トルコ、カナダ、日本から40名の参加がありました。
始めに、9ヶ国語で「こんにちは」が入っているうたを歌いました。

日本文化体験「いけばな」のデモンストレーションが行われました。西尾先生が、秋の七草のお花を参加者の前で生けてゆきました。
西尾先生は、様々なところでご活躍です。花教室に興味のある方は、ぜひHPをご覧ください。
http://nanakusaan.jimdo.com/

カウントタイムでは、インド出身のご主人を持つ、日本のお母さんにインドの言葉で1から10の数え方を教えていただきました。

絵本の時間には、カナダ出身のお父さんが、フランス語の絵本、「Dessine moi un trait」を読んでくださいました。

次回の「多言語子育てひろば」は、10月13日(月)、鴨川(出町柳)でピクニックです!
お会いできますことを楽しみにしております!

Jaforeは、外国出身の家族が、地域とつながり、活躍し、一緒に活力ある地域社会を作っていきたいと願って活動しています。