Multilingual Playgroup Report (March. 10th, 2014) / 3月10日多言語子育てひろばを開催しました


On March 10, 2014, Multilingual Playgroup was held at Hokkori Heart Demachi. 25 participants from Indonesia, France, and Japan enjoyed chatting and information exchange.

It was Japanese Culture Experience Day. We enjoyed Origami and Ayatori together.

Mom from France living in Kyoto told us how to count one to ten in French.

In story time, we enjoyed Spanish story book "pancho."

Next Multilingual Playgroup will be held on Monday, April 14, from 10:30 at Hokkori Heart Demachi.
We're looking forward to seeing you again.

----------
3月10日、「多言語子育てひろば」を、ほっこりはあと出町で開催しました。

インドネシア、フランス、日本から25名の参加がありました。

今回は、日本文化体験の日で「おりがみ」や「あやとり」を楽しみながら、交流深めました。

カウンティング・タイムでは、フランス出身のお母さんにフランス語で1~10の数え方を教えていただきました。

絵本の読み聞かせでは、スペイン語の絵本"poncho"をスペイン語が堪能なあいりさんに読んでいただきました。

次回の多言語子育てひろばは、4月14日(月)です。
お会いできますことを楽しみにしています!