Multilingual Playgroup Report (Nov.12, 2012) / 11月12日多言語子育てひろばを開催しました

On November 12, 2012, Multilingual Playgroup was held at Hokkori Heart Demachi.
42 people from the U.S, Indonesia, Korea, China, France and Japan participated.

We did….
*Free play time
*Singing time "Hello to All the Children of the World"
*Free talk
*Counting from one to ten in French
*Story time "Who is driving?" in English, "Dessine moi un trait"(Drawing a line) in French.


We sang our theme song, "Hello to All the Children of the World" at the opening. The lyrics of this song contains "Hello" in nine languages!

This time, we brought pictures of world food and talked about them. There are a lot of fascinating food around the world!

Before story time, we learned how to count from one to ten in French from one of our participants.


At picture book reading time, we had two stories. "Who is driving?" in English and "Dessine moi un trait"(Drawing a line) in French.

The next multilingual playgroup is on Monday, December 10, 2012 at Hokkori Heart Demachi. Please feel free to come and join us!

2012年11月12日、ほっこりはあと出町で「多言語子育てひろば」が開催されました。参加者は42名、アメリカ、インドネシア、韓国、中国、日本、フランスのご家族が集 まりました。

はじまりはいつも のテーマソング、「Hello to all the Children of the World」をみんなで歌い ました。歌詞に9言語での「こんにちは」が入っています。

今回、おすすめの料理や世界の料理の写真が掲示されました。色々な国の食べ物や、それにまつわる思い出話など、それぞれにおしゃべりを楽しみました。

おしゃべりがひと 段落した後で、フランス語で、1から10までの数え方を教わりました。

そして今回の絵本の時間は、2冊の絵本を読んでいただきました。インドネシア人のお母さんに英語で 「Who is driving?」という絵本と、フランス人の参加者の男性に「Dessine moi un trait」のお話の二つを読んで いた だきました。フランス語の動物の発音を、マネして言ってみるお子さんもいて可愛らしかったです。
次回の「多言語子育てひろば」は12月10日(月)@ほっこりはあと出町です!